روستای زیبای علیصدر استان همدان


استان همدان و روستای دیدنی آن

علیصدر-روستای استان همدان

این روستا در 14 کیلومتری شهر گل تپه شهرستان کبودرآهنگ در یک منطقه کوهپایه ای واقع شده است و آب و هوای معتدل کوهستانی دارد.

مردم علیصدر به زبان آذری سخن می گویند و پیرو مذهب جعفری هستند. اقتصاد علیصدر بر اساس کشاورزی و گردشگری شکل گرفته است. قدمت این روستا به اوایل دوره صفوی می رسد.

یافت قدیمی روستا با کوچه های پیچ در پیچ، جریان نهر های فراوان، چشم انداز کوهپایه ای، باغات میوه و معماری سنتی جذاب و دیدنی است.

روستای علیصدر و دیگر اسامی آن

غار علیصدر در جنوب روستا و در کوه های موسوم به سوباشی واقع شده و یکی از زیباترین پدیده های طبیعی جهان به شمار می رود. دو غار دیگر به اسامی سوباشی و سراب در فاصله 7 و 11 کیلومتری با غار علیصدر وجود دارد. از مجموع رشته آب های درون غار، دریاچه بزرگی به وجود آمده که سطح تمام غار، دریاچه بزرگی به وجود آمده که سطح تمام غار را در برگرفته و به قدری زلال و شفاف است که تا عمق 5 متری کف بستر آب با جزئی ترین نور به خوب دیده می شود.

به طور کلی منظره داخل غار بسیار بدیع و هوای آن نیز بسیار سبک است و حالت سکون دارد، چنانکه اگر شمعی در آن روشن کنند، هیچگونه حرکتی در شعله آن دیده نمی شود. هر ساله، هزاران گردشگر از این غار نادر بازدید می کنند.

مراسم روستای علیصدر

زیارتگاه زید و مسجد قدیمی روستا نیز جالب توجه می باشد

مراسم بیدار باش در ماه رمضان و هدیه تخم مرغ نقاشی شده در نوروز از رسوم سنتی این روستاست. از بازی های محلی این روستا می توان به هفت سنگ، چیلینگ آغاج و قائیش قائیش اشاره کرد. انواع سفال، سرامیک، تابلو فرش های تزئینی، قالی، گلیم، پشتی، جوراب و شال گردن در این روستا عرضه می شود.

از اینکه با تورآگهی همراه هستید سپاسگذاریم.



برچسب ها: روستای زیبای علیصدر استان همدان ,
[ بازدید : 84 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 28 آذر 1395 ] [ 14:06 ] [ یاسر ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]